FANDOM

Ten artykuł wymaga uzupełnienia.

Garrett Walker – amerykański polityk Partii Demokratycznej, wybrany w 2012 na 45. Prezydenta Stanów Zjednoczonych. W latach 2006-2012 był gubernatorem stanu Kolorado.

Ustąpił ze stanowiska prezydenta po niecałych dwóch latach rządów, co spowodowane było ujawnieniem jego udziału w nielegalnych układach z chińskim miliarderem Xanderem Fengiem i swoim niejawnym doradcą Raymondem Tuskiem.

Wśród najważniejszych zmian wprowadzonych przez Walkera w amerykańskim systemie legislacyjnym wymienia się reformę oświaty i podwyższenie wieku emerytalnego, obie przygotowane i wcielone w życie przy pomocy Franka Underwooda. Innym dużym projektem, który w tym czasie wypłynął z Białego Domu, był plan utworzenia kilku tysięcy miejsc pracy w dorzeczu Delaware po zamknięciu państwowej stoczni, ten jednak nie został zatwierdzony przez Kongres przy niewielkiej przewadze głosów przeciw (218 do 216).

Mimo dużego zaufania społecznego w początkowej fazie swojej prezydentury, Walker w oczach swojego najbliższego otoczenia okazuje się być słabym dowódcą i łatwym do zmanipulowania politykiem, czego dowiódł wiele razy w swoich relacjach z Raymondem Tuskiem i Frankiem Underwoodem, którego nominował na prezydenta. Co więcej, dał się wciągnąć w pertraktacje pomiędzy Tuskiem a Fengiem, co pogrążyło jego prezydenturę.