FANDOM

Zoe Barnes (ur. 10 czerwca 1986 w Chicago, zm. 5 listopada 2013 w Waszyngtonie) – dziennikarka Slugline i The Washington Herald, partnerka dziennikarza Lucasa Goodwina i była kochanka Franka Underwooda, jej późniejszego mordercy. Zginęła wepchnięta pod nadjeżdżający pociąg metra, a jako oficjalną przyczynę śmierci podano samobójstwo.

Sezon 1 Edytuj

Zoe Barnes zaczęła w The Washington Herald jako redaktorka działu politycznego. Nawiązała znajomość z kongresmenem Frankiem Underwoodem, która przerodziła się w romans. Obie strony czerpały z niego dodatkowe korzyści – Underwood przekazywał wcześniej niepublikowane informacje prosto z Kongresu znajomej dziennikarce, ale tym samym mógł kontrolować, co trafia do mediów i wykorzystywał to do osiągnięcia swoich celów politycznych. Jedna z tych sytuacji miała miejsce, gdy na pierwszą stronę Heralda trafił artykuł burzący szanse Michaela Kerna na zostanie sekretarzem stanu.

Dzięki licznym i trafnym reportażom politycznym Zoe, urosła ona do roli dziennikarskiego celebryty, co nie odpowiadało jej dotychczasowemu szefowi – Tomowi Hammerschmidtowi. Konflikt ten spowodował, że Zoe przeniosła się do redakcji Slugline.

Podczas pracy w Slugline, stosunki Zoe z Frankiem uległy ochłodzeniu. Niewyjaśniona śmierć Petera Russo sprawiła, że wraz ze znajomymi dziennikarzami – Lucasem Goodwinem i Janine Skorsky, Zoe zaczęła dochodzić przyczyn tego wydarzenia.

Sezon 2 Edytuj

Zoe spotkała się z Frankiem na stacji metra w Waszyngtonie, gdzie wyjaśniła swoje obawy co do jego udziału w prawdopodobnym morderstwie Petera Russo. Chwilę później zupełnie niespodziewanie Frank wepchnął ją pod pociąg i zbiegł z miejsca zdarzenia. Z powodu braku naocznych świadków morderstwa i niewystarczających nagrań z kamer monitoringu, policja uznała ten wypadek za samobójstwo.

Dalsze wzmianki Edytuj

Śmierć Zoe została natychmiast uznana przez jej dawnych przyjaciół za kolejne morderstwo Franka Underwooda, ale nie mieli oni na to żadnych dowodów.

W Sezonie 4, Zoe epizodycznie pojawia się w koszmarach Franka.